October 30, 2009

sahabat sayang~~

"Ya Allah, sesungguhnya aku mohon Engkau memilihkan mana yang baik berdasarkan pengetahuanMu, dan aku mohon keupayaan dengan kudrahMu, dan aku pohon kurniaanMu yang amat besar, sesungguhnya Engkaulh yang berkuasa sedang aku tidak berkuasa, Engkaulah yang Mengetahui sedang aku tidak mengetahui dan Engkau mengetahui segala yang ghaib.

Ya Allah, jika urusan ini baik untukku dalam soal agama, kehidupan dan kesudahan urusanku, dan dalam masa terdekat atau masa panjang, maka takdirkanlah ia untukku serta mudahkan ia bagiku kemudian berkatilah untukku padanya.

Ya Allah jika urusan ini buruk bagiku dalam soal agamaku, kehidupan dan kesudahan urusanku, dan dalam masa terdekat atau msa panjang, maka hindarkanlah ia dariku dan hndarkanlah aku daripadanya serta takdirkanlah untukku kebaikan dalam apa juapun, kemudian timbulkan rasa redhaku dengannya."


" Ya ALLAH, kurniakanlah kami lisan yang lembut basah mengingati dan menyebut namaMU, hati yang penuh segar mensyikuri nikmatMU, serta badan yang ringan menyempurnakan ketaatan kepada perintahMU. Ya ALLAH, kurniakanlah kami iman yang sempurna, hati yang khusyuk, ilmu yang berguna, keyakinan yang benar-benar mantap. Ya ALLAH, kurniakanlah kami Din, cara hidup yang jitu dan unggul, selamat dari segala mara bahaya dan petaka. Kami mohon Ya ALLAH, kecukupan yang tidak sampai kami terpaksa meminta jasa orang lain. Berikanlah kami Ya ALLAH, iman yang sebenarnya sehingga kami tidak lagi gentar atau mengharap orang lain selain dari ENGKAU sendiri. Kembangkanlah lembayung rahmatMU kepada kami, keluarga dan anak-anak kami serta sesiapa sahaja yang bersama-sama kami. Jangan Ya ALLAH, ENGKAU biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri, walaupun kadar sekelip mata atau kadar masa yang lebih mudah dan cepat memperkenankan pinta.. perkenankanlah

Selawat dan restu ALLAH untuk junjungan kamI Muhammad, Nabi yang mulia, kepada keluarga Baginda dan para sahabat Baginda amnya...AMIN..."


......waktu dan ketika ini, hati ini tak tenteram...naluri ini mengatakan temanku yang tersayang sedang dilanda resah gelisah, hati yang patah, jiwa yang gundah akibat dari paluan rasa dan hati yang pilu...

ingin aku berkongsi tetapi tiada daya melepasi ruang yang ada walaupun secebis cuma..

aku ingin ubati kesakitanmu sahabat..tiada daya aku melainkan secebis doa ini...


"Ya ALLAH. terangilah hidup dan matiku dengan hidayahMU. Tabahkanlah diriku menghadapi dugaan dariMU..."


No comments: